Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20.11.2013

Avon - Tureckie czarne mydło do ciała. Turkish black soap.

Powiem Wam, że pod prysznicem nie lubię wydziwiać. Zawsze sięgam po podstawowy zestaw: szampon, żel,odżywka i zrobione. Wyjątkiem jest jeden dzień w tygodniu, kiedy to wyciągam dodatkowe umilacze. Maseczki, peelingi, olejki.... i ostatnio to własnie czarne mydło. Pojęcia nie miałam czego się po nim spodziewać, nigdy wcześniej nie używałam żadnego czarnego mydła, wiec i porównać do podobnego produktu nie mogę. Trochę już czasu pod prysznicem stoi, zdanie mam wyrobione, zapraszam zatem do lektury :)


I have to say that I don't like to mess around under the shower. I always grab the same, basic peroducts: shampoo, shower gel and a conditioner. There is one exeption. Once a week I like to use something more. Masks, peelingns, oils... and lately this black soap. I had no idea what to expect from this product as I have never used anything like that before and so I cannot compare it to other black soaps. But since I have it in my shower cabin for a while already and my mind is made up let me invite You for a little reading (is that in English?) :) 

Avon Planet Spa Turkis Thermal Baths czarne mydło do ciała.


Opakowanie: duża, miękka tuba z prześwitującego, ale mlecznego i matowego plastiku. Trzeba przyznać, że wygląda ładnie. Szkoda jednak, że tubka jest zakręcana. Pod prysznicem dużo wygodniejsze byłoby zamknięcie z klapką. Pojemnosc 200 ml. 
Zapach: dosyć intensywny, słodki dla mnie orientalny. Być może tak pachnie tureckie SPA... nie wiem :p Po nałożeniu balsamu już go nie wyczuwam, chociaż zapach w łazience unosi się jeszcze przez jakiś czas.


Konsystencja: Bardzo gęsta, kremowa z
niewielką ilością wyczuwalnych drobinek. Jako peeling raczej się nie spisują, bo gdy używamy mydła na gąbce, lub myjce są one niewyczuwalne. 
No i rzeczywiście przypomina bardzo geste błoto.
Próbowałam mydła na dwa sposoby: Na myjce nieco się pieni. Wtedy jest też bardziej wydajne. Dobrze się spłukuje. 
Bezpośrednio ma mokrą skórę nie pieni wcale i wygląda jak rzadkie błotko. Można tez wyczuć te drobinki. Trzeba go jednak więcej użyć.
Ogolnie wydajnosc jest dobra. Stosując go na myjkę biorę go taką samą ilość co żelu pod prysznic.
Działanie: jak na mydło przystało produkt myje skórę. Co więcej zostawia na skórze takie dziwne uczucie jak po mydle. Ale ciałko jest bardzo dobrze oczyszczone, miękkie i gładkie. U siebie nie zauważyłam przesuszenia, czy podrażnienia (na ciele mam skore normalna). 
Nie wiem czy kupię ponownie. Produkt spełnia swoje zadanie i dla urozmaicenia prysznica można sobie takie mydło zafundować. 


Avon Planet Spa Turkish Thermal Baths black soap.

The packaging: large, soft tube made of matte, milky plastic. Have to say that it looks nice. Pity that it closes with a nut and not a lid. It would be much more comfortable under the shower. Capacity 200 ml. 
Fragrance: pretty intensive, sweet, to me quite oriental. Maybe that's how Turkish SPA smells... dunno :p I can't smell it after I apply body cream, but it stays in a bathroom for a little while.
Consistency: very thick creamy with some amount of scrubbing particles. It does reminds me a thick mud. Are the particles are supposed to have scrubbing abilities, I don't know because I use it on a sponge or on net sponge and the I can't feel them. 
I have tried this soap in two ways. On a net sponge it foams a little bit. It is more efficient that way and rinses very well. 
Directly on a wet skin it doesn't foam at all, but that way You can fell those little beads. And it looks like a runny mud.
Generally the efficiency is good. All I need is the same amount that I use normally with shower gels. 


Result: as any good soap it cleanses the skin very well. But it also leaves this strange feeling on the skin like a normal soap. But the skin feels clean, soft and smooth. I didn't notice any dryness or irritation (I have normal skin).
I dunno if I am gonna buy it again. It is a nice product and washes well. I think it is a cool gadget to swap with an ordinary shower gel. 

Zapomniałam o jeszcze jednym - mydło może przebarwić myjkę/gąbkę. Pozostawia też osad na wannie czy kabinie prysznicowej ;)

I forgot about one thing - it can discolor a sponge. And it leaves a residue on a bathtube or shower cain ;)

Skład/Ingredients:
Skład: Aqua, Stearic Acid, Glycerin, Peg-6, Lauric Acid, Potassium Hydroxide, Sodium Laureth Sulfate, Dipropylene Glycol, Glycol Sterate, Polyethylene, Benzyl Alcohol, Parfum, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Cocamidopropyl Betaine, Glycereth-26, Disodium Edta, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Moroccan Lava Clay, Amber Extract, Olea Europea (Olive) Fruit Extract, Potassium Benzoate, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol, Citric Acid, CI 77491, CI 77492, CI 77499.

Czy ktoś próbował dodać go do kąpieli? :p 

Did anyone try to put some into a bath? :p



Ten produkt został mi udostępniony do recenzji przez Avon.
This product was provided by Avon for a review.

10 komentarzy:

  1. Mam to mydło w domu ale użyłam go może raz czy dwa :). Jednak ze względu na kolor wolę żele pod prysznic, ale zapach ma obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam tego mydła ale szczerze rzuciło mi się nawet wczoraj w oczy i tak póki co nad nim dumam czy warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię kosmetyki z serii planet spa, tego akurat nigdy jeszcze nie miałam, ale fajnie od czasu do czasu umilić sobie zwyczajną kąpiel ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię urozmaicać sobie kąpiel. Nie pogardziłabym czarnym mydłem:) Zawsze to jakieś nowe doznanie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, kolor mnie jakoś nie zachęca :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam je jeszcze w starszym opakowaniu, jak dla mnie to taki bajer, użyłam kilka razy a teraz stoi ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano taki bajer :) Zelu pod prysznic mi nie zastąpi, ale fajnie czasami sobie użyć.

      Usuń
  7. mam od roku a użyłam raz na ciało podczas kąpieli i raz na twarz... zraziło mnie to brudzenie wanny i choć zapach bardzo przyjemny i faktycznie taki luksusowy to jakoś nie mogę sie przełamać :/ a o gąbce i prysznicu to nawet nie myślałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam tak jak napisali, czyli na myjkę :)
      A można się w nim wylegiwać w wannie? Chodzi mi o dodanie trochę do wody zamiast płynu do kąpieli na przykład.

      Usuń