Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12.06.2013

Tutorial - Jak zrobić piaskowy lakier. How to make sand polish.

Wszędzie królują piaskowe lakiery. Chyba każda firma ma je już w swojej kolekcji, a ja nadal nie mam ani jednej buteleczki! 
Dawno temu podpatrzyłam na jednym z zagranicznych blogów (już nie pamiętam którym, przepraszam) jak uzyskać efekt piaskowego lakieru na paznokciach za pomocą brokatu i matowego lakieru. Te rzeczy mam, wiec postanowiłam spróbować. Najpierw na jednym paznokciu - bo przecież może nie wyjść...
Wyszło świetnie, wiec postanowiłam podzielić sie z Wami sposobem. 


Sand polishes are all over the place. Probably every brand has them in their collection already and I still don't own a single bottle!
Long time ago I saw on one of the foreign blogs (I don't remember which one, sorry) how to achieve the effect of a sand polish with a simple glitter and mate top coal. Those things I do have, so I decided to give it a go. First I tried on one nail - it might not work after all...
But it did work :) So now I wanna share the idea with You.

Co potrzebujemy?


1. Baza - najlepiej użyć bazy peel off. Ja użyłam Essence 
2. Matujący top - u mnie Colour Alike, ale wiem, ze Essence tez ma taki w swojej ofercie. 
3. Kolorowy lakier - u mnie P2 Poetic
4. Kolorowy sypki brokat w kolorze lakieru. 
5. Pomocny będzie również pedel. Może to być jakikolwiek pędzelek, którym da się nałożyć brokat i go omiatać ze skórek. 

What do we need?
1. Base coat - it is best to use peel off base. I used Essence
2. Mate top coat - I used Colour Alike, but I know Essence has one too. 
3. Colour nail polish - I used P2 Poetic.
4. Colour glitter powder in the colour of nail polish.
5. A brush will be very helpful too. It can be any brush that can be used to apply glitter and sweep it off from the skin.

A teraz po kolei:
And now step by step:


Na czyste i suche paznokcie nałóż bazę peel off i oczekaj aż wyschnie - biały kolor stanie sie bezbarwny. Może to potrwać około 10 minut.

Apply peel off base coat on clean and dry nails. Wait till it's completely dry - it will change from white to see-through. It might take about 10 minutes.


Pomaluj paznokcie kolorowym lakierem. Jeśli potrzebne są dwie warstwy lakieru, drugą nałóż gdy pierwsza wyschnie.

Polish Your nails with a colour polish. If the nail polish needs two coats, apply the second when the first one is completely dry.


I teraz ważne: na mokrą drugą warstwę lakieru nałóż brokat. Ja zanurzałam paznokcie w słoiczku a puste miejsca posypywałam brokatem za pomocą pędzelka.  

And now important: on the wet second coat of polish apply glitter. I simply dipped my nail in a jar and empty spaces sprinkled with more glitter using my brush.


Pędzelkiem, lub palcem delikatnie dociśnij brokat do lakieru a resztę omieć delikatnie pędzlem. Teraz można zająć sie kolejnym paznokciem.

Using brush or Your finger gently press glitter to the polish. The rest of the glitter sweep with a brush. Now You can go to the next nail.


Gdy wszystkie paznokcie są już pokryte brokatem odczekaj chwilę, aby lakier mógł wyschnąć. Nałóż matujący top coat.

When all the nails are already covered with glitter wait a bit to let the polish dry. Apply matte top coat.


Gdy top wyschnie - gotowe :)

When the top is dry its done :)




Efekt jest bardzo zbliżony do piaskowych lakierów. Powierzchnia jest lekko chropowata, ale nie haczy i brokat nie odpada. Niestety nie porównam trwałości do prawdziwych piaskowców. U mnie wytrzymał w świetnym stanie 2 dni. W miedzy czasie trochę go zmieniłam, ale to pokażę innym razem :)

The effect really looks like sand polishes. The surface is rough, but doesn't catch clothes and the glitter does not fall off. Unfortunately I cannot compare the durability to the real ones. On my nails it last in a good shape 2 days. In the meantime I changed it a bit, but that I will show another time :)


Co o tym myślicie? Będziecie próbowały?

What do You think about it? Are You going to try it out?

64 komentarze:

  1. Ja nie mam w swojej kolekcji żadnego piaskowego lakieru, ale po tej notce sama sobie taki zrobię :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ;) fajny efekt

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezły patent, teraz muszę jakiegoś brokatu poszukać ^^''

    OdpowiedzUsuń
  4. genialny pomysł, na pewno wykorzystam bo sama również nie mam jeszcze piaskowego cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. genialny patent ;) szkoda że nie mam matującego topu ;)
    efekt rzeczywiście bardzo piasko-podobny ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. kurde no :D jestes genialna :) dzis wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł, bardzo mi się podoba:)
    Ja chyba nie skusze się na lakier piaskowy. Rewelacji dla mnie nie ma, a można zrobić go w prosty sposób-albo taki jak Ty pokazałaś albo tak jak ja-z użyciem piasku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Az poleciałam zobaczyc :p
      Nawet kolor podobny :D Piaseczku takiego nie mam, nawet nie widziałam takiego na żywo...
      Jak widać sposobów jest wiele :)

      Usuń
    2. mam trochę brokacików, można uzyskać niepowtarzalny efekt, dlategop warto spróboważ w wolnej chwili

      Usuń
  8. świetny efekt:) na pewno wypróbuję, bo też nie posiadam piaskowego lakieru.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł jest świetny i super Ci wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
  10. no super efekt :) dobry pomysł z tym pędzelkiem !

    OdpowiedzUsuń
  11. Super to wygląda :) ale ja nie mam żadnego brokatu w moich pazurkowych bajerach ;p Ale za to mam piaski także będę się nich na razie trzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pomysł :) ja używam do tego soli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sol nawet bym nie wpadła :D A nie rozpuszcza sie nic pod wpływem wody?

      Usuń
  13. efekt fantastyczny, jednak wolę gotowe lakiery piaskowe bo nie mam czasu bawic sie tak z każdym paznokciem ale Twój manicure jest super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest minus... trochę trzeba pogrzebać przy tym.

      Usuń
  14. rewelacja <3 sama wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł rewelacyjny :)
    A lakier wygląda ślicznie, jak prawdziwy piasek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana,to jest chyba najpiękniejszy piasek jaki widziałam;)

    OdpowiedzUsuń
  17. a brokat nie zostaje Ci na pędzelku od topu? bo tylko to mnie martwi. tak to wygląda ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi nic na pędzelku nie zostało. Jak brokat dobrze przyklei sie do lakieru, a ten co sie nie przykleił strzepiemy pędzelkiem, to dużo nie powinno zostać.
      Zauważyłam, ze do zwykłego błyszczącego top coatu czasami sie klei, to tego matowego nic.

      Usuń
  18. slicznyyy, az sobie taki zrobie :)
    zapraszam; oliilui.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. sprytnie!
    ja jednak mam swoje ukochane teksturki więc sobie podaruję bling-bling

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie mam, wiec musze sobie inaczej radzić :p

      Usuń
  20. Mam piaskowy lakier paese i jestem zachwycona. Nie lubię brokatu, więc to wersja nie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. No pięknie Ci wyszedł:D

    OdpowiedzUsuń
  22. no super pomysł, dzięki temu możemy sobie zrobić taką wersję kolorystyczną jaka nam się zamarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Juz myślę jakie kolory pomieszać ze sobą następnym razem.

      Usuń
  23. efekt świetny, i prosty w wykonaniu, ale nie mam sypkiego brokatu;/

    OdpowiedzUsuń
  24. wyszło rewelacyjnie! ja bym nawet na końcu topu nie dawała choć wiadomo, mogłoby sie to bardziej osypywać :] świetnie! bomba!

    OdpowiedzUsuń
  25. super pomysł , extra efekt , napewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ale pomysł :) trzeba spróbowac ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. Widziałam już kilka tego typu sposobów, ale dopiero u Ciebie wyszło to ładnie! Może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. żaden piasek DIY mnie nie zachwycił aż do teraz! Twój jest cudny, piękny!!!
    świetny tutek.

    OdpowiedzUsuń
  29. Efekt bardzo mi się podoba. Ja podobnie jak ty też nie mam w swojego kolekcji piaskowego lakieru :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny kolor! uwielbiam fiolety

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny pomysł! I bardzo ładnie Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Efekt lepszy niż ma niejeden piasek.. świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda jak piaskowy :) Super, też nie raz już tak robiłam i chyba wykonam ponownie taki mani ^^

    OdpowiedzUsuń
  34. Rewelacyjny pomysł, sama muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ojojoj ale pięknie wygląda *,*. Gdybym miała top matujący spróbowałabym tej metody.

    OdpowiedzUsuń
  36. fajny pomysł i tanio wyjdzie zamiast kupować wielu lakierów, można tylko dokupić za grosze na all. brokat i mieć takie kolorki jakie się chce :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Fantastyczny pomysł, efekt równie zjawiskowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. taki piasek chętnie bym nosiła! :d

    OdpowiedzUsuń
  39. super sposób :) będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Szkoda że nie mam w swoich zbiorach żadnego topu matującego i jakiegoś brokatu. Na pewno jak będę miała wypróbuje ten sposób.

    OdpowiedzUsuń
  41. świetny pomysł;) muszę sobie takie sprezentować;D

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudnie, będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  43. piekny efekt :) I sliczne paznokcie xx

    OdpowiedzUsuń
  44. Super pomysł i wspaniałe zestawienie kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  45. fantastyczny efekt, bardzo pomysłowy sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Fajny pomysł na pazurki z tego co się ma;-)

    OdpowiedzUsuń