Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07.02.2013

Clinique - 3 kroki do przesuszenia.

Wiem, że nie ma co oceniać produktu po zestawie próbek. Wiem, że aby kosmetyk pokazał co potrafi potrzebuje trochę czasu i regularnego używania. Wszystko to wiem.
Ale mimo to, napisze dzisiaj o zestawie 3 kroki od Clinique. Dostałam taki ładny zestaw próbeczek przeznaczony dla skory typu 2. Pomyślałam sobie, że fajnie będzie poużywać trochę zimą, gdy policzki mi się bardziej wysuszają, a strefa T pomimo że się świeci to nadal potrzebuje nawilżenia. Oczekiwałam produktów delikatnych i nawilżających skoro są przeznaczone dla skory suchej. Pokrótce powiem, że nie dałam rady skończyć próbek...


I know that one should not rate a product basing on samples. I know that cosmetics need time and regularity to show what they can do. I know all that.
But I  am still gonna write about this 3 step system from Clinique. I got lovely set of samples made for the skin type 2. I thought it will be nice to use it in winter when my cheeks get drier and T-zone is greasy but still needs moisturizer. I was expecting something gentle and moisturizing, since it is supposed to be good for dry skins too. Briefly - i didn't manage to manage to finish this little set.


CLINIQUE: SYSTEM PIELĘGNACJI 3 KROKI

"Skóra promieniuje nowym pięknem dzięki tylko 3 krokom i 3 produktom perfekcyjnie dopasowanym do rodzaju skóry. System Pielęgnacji Skóry 3 Kroki CLINIQUE został opracowany przez wiodących dermatologów, aby zaoferować każdemu rodzajowi skóry program pielęgnacyjny, który perfekcyjnie odpowiada jej potrzebom.Chcesz się dowiedzieć, który z 4 typów skóry posiadasz? Typ skóry 1: skóra sucha – bardzo sucha, typ skóry 2: skóra sucha i mieszana, typ skóry 3: skóra przetłuszczająca się, typ skóry 4: skóra bardzo przetłuszczająca się" 


Żel - dobrze się pieni, delikatnie pachnie. Po umyciu buzia jest gładka  ale po chwili pojawia się uczucie ściągnięcia. Bardzo wydajny. Jedna mała kapsułka starcza na 3-4 użycia.
Tonik - ma bardzo alkoholowy zapach, ściąga i wysusza. Po użyciu moja buzia piekła przez jakieś 15 minut. Niezbyt przyjemne uczucie. 
Krem - delikatnie nawilża, szybko się wchłania, nie pozostawia żadnej tlustej warstwy, ale nie neutralizuje nieprzyjemnego uczucia po toniku. Pachnie płatkami owsianymi :p

I na koniec - po dokładnie 3 dniach się poddałam. Zużyję próbki do końca, ale po kolei, nie wszystko na raz. 
Moje czoło, które jest zazwyczaj tłuste, teraz jest tak wysuszone, że skora zaczęła się łuszczyć, piecze, swędzi i jest napięta jak po poparzeniu słonecznym. Nie muszę chyba pisać, jak to wygląda przy jakiejkolwiek probie nałożenia podkładu. Nie pamiętam kiedy (i czy kiedykolwiek) moja cera tak zareagowała na kosmetyki. Prędzej ją coś zapcha, wysypie, ale nie przesuszy aż tak. Jedyny plus jaki znalazłam to taki, że rzeczywiście oczyściły mi się pory. Ale jakim kosztem!
Zła jestem strasznie! Nawet nie chce myśleć, co zrobiłby mi zestaw teoretycznie dla mojego typu skóry, czyli 3. 



CLINIQUE: 3 STEP SYSTEM

"Clinique 3-Step Introductory Set - Skin Type 1 is a customised skin care regime for very dry to dry skin. Used morning and night, the result is clear, smooth, radiant skin in about two weeks. Cleanse, exfoliate, moisturise. Dermatologist-developed to meet the skin's needs. Works gently, each step enhancing the next.
Skin Types: 1 - Very Dry to Dry
Skin Types: 2 - Dry Combination
Skin Types: 3 - Oily
Skin Types: 4 - Very Oily"




Gel - it foams well, smells very delicate. After washing the face is smooth and clean but after drying i feel it being very tensed. It is very efficient. One of those little capsules lasts for 3-4 uses.
Tonner - it has a very strong alcohol fragrance, dries the skin terribly. After using it my skin was burning for about 15 min. Not a nice feeling.
Cream - moisturizes gently, absorbs fast and doesn't leave any greasy layer. But it doesn't neutralize completely the nasty feeling after the tonner. Smells like oatmeal :p

And for the end - after exactly 3 days I gave up. I will use it till the end, but one by one. Right now my forehead, which normally is greasy, is dry and started to peel, it burns, itchy and it feels like after a sunburn. I think I don't have to write how it looks like when I dry to apply any kind of makeup foundation. I don't remember when (of if ever) my face reacted like this for cosmetics. It will sooner get spots or rash but it never got so dry. The only plus I found is that my pores are really clean. But with what cost!
I am really angry! I don't even wanna think what would do to me a set for a type 3 - which technically should be for my skins type.



Macie jakieś doświadczenia z tym zestawem? Może to ma tak być, a jak się złuszczę już jak wąż, to cera będzie piękna i promienna... 

Do You have any experience with this set? Maybe it is supposed to me like this and when I lose all the skin like a snake, my face will be fresh and glowing.

15 komentarzy:

  1. Byłam bardzo napalona na te serię ale właśnie mi się odechciało jej oO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama naczytałam się sporo pochlebnych opinii a tu takie coś :/

      Usuń
  2. Mnie nie kręcą jakoś te drogie kosmetyki, nawet nie mam ochoty próbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie niestety ten krem uczulał kilka lat temu. potem doszłam z kosmetyczką, że miał w sobie uczulającą mnie wtedy soję;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soja mnie chyba nie uczula.
      Tak czy inaczej nie skusze się na więcej.

      Usuń
  4. Tak samo byłam napalona i nadal jestem, bo też wiele pozytywnych recenzji czytałam i widziałam. Jedyne co mi się nie podoba, że żel do mycia twarzy zawiera SLS - czyli chyba to głównie spowodowało u Ciebie takie przesuszenie. Reszta z tej serii, czyli tonik i krem nie powinny przesuszać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, ze to żel. Nie widziałam nigdzie składu, wiec nie wiem co tam się w nim kryje. Chociaz bardziej winiłabym tonik - przy nakładaniu mam wrażenie jakbym się spirytusem smarowała i to po nim piecze mnie buzia.

      Usuń
    2. Po toniku? o.o
      Oj no to faktycznie fatalnie.

      Usuń
  5. mnie półtora roku temu zarzucono w sephorze próbkami tej serii takimi na raz i tymi w formie książeczki i również nie jestem zadowolona i nigdy nie kupię, krem się nie wchłaniał, a cała seria ma taki zapach, że aż chce się uciekać, więc nawet nie miałam ochoty wykorzystać wszystkich próbek jakie dostałam, część rozdałam koleżankom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba na tej samej zasadzie próbki dostała siostra. Jeden zestaw sobie zostawiła a drugi dala mi.
      O dziwo tonik kupuje, bo jej pasuje.

      Usuń
  6. A miało być tak pięknie;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano miało :( Dawno tak się nie zawiodłam. Dobrze, ze to tylko próbki ;)

      Usuń
  7. A już myślałam, że tylko mnie tak wysuszało po tym zestawie. Uff, moim zdaniem działanie jest po prostu zbyt agresywne, co niekorzystnie odbija się na skórze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no to jest nas więcej. Myślałam, ze tylko ja tak dziwnie zareagowałam, bo nigdzie nie znalazłam info, aby u kogoś innego wywołał takie reakcje.

      Usuń