Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26.09.2012

Domowy peeling cukrowy #1. Home made sugar scrub #1.

Peelingi kawowe, cukrowe i solne są znane nie od dziś. Od jakiego czasu zauważyłam teżże dużo pojawia się peelingów cukrowych rożnych firm na blogach. A przecież tak prosto go zrobić w domu :) Nigdy nie miałam kupnego peelingu cukrowego, wiec nie mam porównania. Mój się sprawdza i nie widzę powodu, aby z niego rezygnować. Przy okazji nie babra tak łazienki jak kawowy ;)
Jest to bardzo podstawowy przepis ze składników, które zawsze są w domu. 

Coffee, sugar and salt peeling are well known for a long time. But I noticed lately that there is lots of sugar peelings from many different brands on blogs. And it is so easy to make your own at home :). I never had a sugar peeling from a shop so I cannot really compare, but my one does the job so I don't have a reason to stop using it. Also it is not as messy as the coffee one ;)
This is a very basic recipe from the ingredients that are always at home



Co potrzebujecie?
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- i jak chcecie aby ładnie pachniał, to kilka kropel olejku takiego jak do ciast (np migdałowy)

What will You need?
- 2 spoons of sugar
- 2 spoons of olive oil
- And if You want a nice fragrance you can add any cake aroma (almond for example) - a few drops.

Powstaje dosyć gęsta pasta. Na mokrej skórze cukier powoli się rozpuszcza, oliwa przyjemnie się ślizga i nawilża. Resztę należy spłukać, delikatnie się wytrzeć i już. Skora jest miękka, gładka i nie muszę używać już balsamu. 

You will get a quite thick paste. On a wet skin the sugar dissolves slowly, olive slides and moisture the skin. Rinse whatever is left and gently dry the skin. Skin is soft, smooth and I don't need to use any body cream after.


Używacie domowych peelingów? Jaki jest Wasz ulubiony?
Do You use home-made scubs? What's your favourite?

5 komentarzy:

  1. Ja lubię sama tworzyć peelingu cukrowe, najłatwiejszym sposobem na stworzenie takiego do mycia ciała jest po prostu do cukru dolanie żelu pod prysznic :) Spróbuję również tego z oliwą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z żelem nie próbowałam... nie ślizga się za bardzo?
      Wypróbuje następnym razem.

      Usuń
  2. muszę sobie zrobić chyba podobny, bo dawno nie robiłam peelingu swojej skórze

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też wolę wersję z żelem

    OdpowiedzUsuń
  4. 2 szklanki cukru I jedna szklanka żelu pod przysznic. ☺ polecam

    OdpowiedzUsuń