Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26.07.2012

Gołe paznokcie i ich pielęgnacja. My naked nails and their nail care.

Od razu uprzedzam, zdjęcia piękne nie są ;) A i post trochę przydługawy...
I warn You, the photos are not the nicest here ;) And the post is a little long...

Tak oto wyglądają moje paznokcie maksymalnie długie. Dłuższych nie lubię, bo mi po prostu przeszkadzają. Po zmyciu lakieru widok jest następujący:
Thats how my nails look like in maximum length. I don't like them to be any longer as they simply bother me. 
This is the view after removing all the nail polish:


Nie narzekam na ich kształt i długość, ale jeden wredny paznokieć zawsze mi się rozdwaja. Zawsze ten sam albo po jednej, albo po drugiej stronie. I nie wiem co mam z nim zrobić. Zawsze kiedy trochę podrosną, są znowu do obcięcia własnie przez niego. 
Poza tym od zawsze mam problem z suchymi skórkami. Wiem jak sobie z nimi radzić, ale czasami mam po prostu lenia. I gdy zaczynają mi przeszkadzać, to je wyrywam (!). Można sobie wyobrazić jaki jest ich stan po takich zabiegach.


I cannot complain about the shape or length of my nails, but I have one nasty nail that always splits. And it is always the same one either on one side or the other. I dunno what to do with it. Every time they grow a bit it splits and i have to cut them all.
Besides that i have problems with dry cuticles. I know how do deal with it, I am just too lazy sometimes. And when they start bothering me i simply tear them out (!). You can imagine the state of my skin after that treatment.


Jak już skrócę paznokcie i zmyję cały kolorowy lakier zostawiam je aby odpoczęły i się zregenerowaly na kilka dni. Wtedy używam tych oto produktów:

After I cut the nails, remove all the colour polish i leave them to recover a bit and these are the products I use the most:


1. Sally Hansen Strengthening Nail Creme - gęsty biały krem o dziwnym zapachu. Niewielką ilość należy wmasowywać w skórki i paznokcie. Można używać nawet na lakier. Fajny jest - nie powiem. I widzę,  że działa. Po kilku dniach regularnego stosowania widach efekty - paznokcie są mocniejsze, skórki ładne. Stosuję go tylko na noc, bo chcę, aby został na skorkach na dłużej, niż do najbliższego mycia rąk. Co fajne, to nie jest bardzo tłusty, jak oliwki i z czasem kompletnie się wchłania.
2. Sally Hansen Cuticle + Nail oil - przyjemny lawendowy olejek. Używam go w ciągu dnia, najczęściej raz dziennie, gdy akurat oglądam TV. Można sobie spokojnie masować skórki. Nawilża i tłuści wszystko dookoła :)
3. Olejek ze słodkich migdałów - to ta duża butelka. Nie używam go specjalnie z myślą o paznokciach, ale przy okazji olejowania włosów, zawsze coś na dłoniach zostaje i chwilę sobie go wcieram. Jak to olejek, jest tłustawy, ładnie natłuszcza i regeneruje skorki. 
4. Avon Revitacool Base Coat - to nie odżywka, ale ze używam regularnie pod każdy lakier, to i znalazła się na zdjęciu. Chroni przed przebarwieniami od ciemnych lakierów, szybko schnie. Jest dosyć rzadka i mam wrażenie ze lekko chłodziaż nie wyschnie.
5. Avon Strong Results - Odżywka, która całkowicie sie wchłania. Lubie ja, bo ładnie wybiela końcówki paznokci i nie zostawia tłustej warstwy. Minusem jest paskudny, cienki i sztywny pędzelek. Używam 2 razy dziennie na gołe paznokcie. 

1. Sally Hansen Strengthening Nail Creme - thick white cream with a weird fragrance. Rub in small amount into nails and cuticles. Can be used even on nail polish. It's a nice product. And I can see it working well. After a few days of using it I can see the effects - nails seem stronger, cuticles are nice. I use it only for the night, because I want it to stay on longer that just till next time I wash my hands. What's nice about it, is that it is not very greasy as oils and with a bit of time it absorbs completly.
2. Sally Hansen Cuticle + Nail oil - nice lavender oil. I use it during the day, mostly when I wach some TV and can massage my nails and skins around. It moisture and makes greasy everything arround :)
3. Sweet almond oil - its that big bottle. I don't use it specificly for nails, but when I put oil on my hair there is always some left and then i massage it it. As any oil i'ts greasy and leaves the skin moistured and nice.
4. Avon Revitavool Base Coat - it is not a conditioner, but I use it regulary under every nail polish so i put it on the foto as well. It prevents any discoloration from dark polishes, dries fast. It is quite runny and I have a feeling that it has some cooling effect untill it dries out.
5. Avon Strong Results - it's a conditioner that absorbs completly. I like it, because it whitenes the tips of my nails and doesn't leave any greasy film. Pity it has such a crappy, thin and stiff brush.
I use it twice a day.

Poza tymi regularnie używanymi produktami, mam jeszcze inne mniej używane:

Beides those regulary used products I have some other ones that I hardly use:


1. Avon Mineral Fix - hmm... używałam, co widać na zdjęciu. Ale przestałam, bo chyba powodował mocniejsze rozdwajanie paznokci. Zresztą nie ja jedna to zauważyłam. Teraz nie wiem co z nim zrobić.
2. Joko Ceramiczny Nano Utwardzacz - nowy nieśmigany :) Zapomniałam że mam, ale chyba przetestuje pod lakier.
3. Joko Gładkie Paznokcie, wyrównuje płytkę paznokcia - akurat gdy piszę  tego posta mam go na paznokciach i jestem bardzo zadowolona. Nałożyłam 3 warstwy - paznokcie błyszczą, nie nadaje koloru i są gładkie. Czujęże będzie się swietnie sprawdzała jako baza pod lakier.
4. Joko Zadbane Paznokcie, odbudowa i wzrost - użyłam jej raz jakiś czas temu i w sumie nie pamiętam jaka była. Przypuszczam, że podobnie się zachowuje do poprzedniczki.
5. Avon Peeling and Brittleness Solver - to jest już moja 2 albo 3 buteleczka. Produkt świetnie nadaje się pod lakier. Mi już trochę zgęstniał i czeka aż zrobię z niego Frankena. Można używać tez samodzielnie, wyglada jak bezbarwny lakier. Brak negatywnych skutków ubocznych.

1. Avon Mineral Fix - hmm... I was using it as you can tell. But I stopped, 'cause i think it was causing more splitting nails. Besides I wasn't the only one that noticed that. Now I don't know what to do with it.
2. Joko Ceramiczny Nano Utwardzacz (Ceramic hardener?) - new and untouched :). I forgot I had it but I think I am gonna give it a go as a base coat.
3. Joko Gladkie Paznokcie (Smooth Nails) - I actually have it on my nails right now when I write this post and I am happy with it. I put on 3 coats - nails are shiny, smooth, it doesnt give any colour. I have a feeling it will be good under some colour polish.
4. Joko Zadbane Paznokcie (well-groomed nails) - I used it some time ago but I don't remember what I thought of it. I suspect it to be similar to the previous one.
5. Avon Peeling and Brittleness Solver - this is my 2nd or 3rd bottle. Its a great product to use as a base coat. My one got a little thick already and is waiting till I use in some Franken polish. 
You can also use it as clear nail polish. No negative side effects.

I jeszcze na koniec ta odżywka, która nie chciała być na zdjęciu grupowym.
Avon 24k Gold Strength - bardzo rzadko używam jej jako odżywki. Zostawia na paznokciu delikatny złoty shimmer. Ale używam jej jako top coat na kolorowe lakiery własnie ze wzgledu na ten złoty proszek. Pokazywałam efekt TU

And I still have this conditioner as she didn't wanna be on a group photo.
Avon 24k Gold Strength - I hardly ever use it as a conditioner. It leaves a delicate golden shimmer on. But I like to use it as a top coat on colour polished because of that gold powder. I was showing the effect HERE.

I to by było na tyle. Trochę się ich nazbierało. Jeszcze dodam, ze wszystkie Joko maja niesamowicie wygodne pędzelki!
Jeśli macie jakiś sposób na tego jednego felernego, rozdwajającego się paznokcia, to chętnie się z nim zapoznam. 

And that is all. I have quite a few of them. I would like to mention that all Joko's have very nice and comfortable brushes!
If You know a way how to treat that one defect, spliting nail I will gladly read it.


Kto dobrnął do końca?
Who managed to read it all?

6 komentarzy:

  1. Masz bardzo ładne paznokcie, wyglądają świetnie nawet gdy są krótkie. Ja mam krótką płytkę i niestety gdy je skrócę nie podobają mi się.
    Z odżywek używam Eveline diamentowej, wcześniej 8w1. One działają dosłownie cuda. Od kilku miesiący żaden paznokieć nie złamał mi się ani nie rozdwoił:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Tej Eveline 8w1 nie używałam, ale mam na nią ochotę. Widziałam rezultaty u kuzynki. Musze jedna wykończyć chociaż jedna z obecnych.

      Usuń
  2. Ja również używam 8w1 od jakiegoś miesiąca i jestem bardzo zadowolona :) Może za niedługo zrobię jakąś recenzję tej odżywki :)
    A pazurki oczywiście bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mamy bardzo podobne paznokcie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. też mam problem z ciągle rozdwajającym się paznokciem tylko u mnie to lewy wskazujący... i nic nie działa :/
    ale tej odżywki 8 w 1 jeszcze nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne masz paznokcie. Chciałabm mieć swoje w takiej kondycji:)

    OdpowiedzUsuń